Direktlänk till inlägg 2 september 2013

Måndag

Av Diana Strandberg - 2 september 2013 18:38

Ja vart ska jag börja???
Helgen den var kanske inte riktigt som jag hade planerat men mitt hjärta var iaf hemma igen?.
I lördags så blev det städ eftersom det behövdes samt att jag tvättade lite för toan såg ut som en sopstation för smutsiga kläder!
Jag har kommit efter lite med tvätten sen Benjamin var hemma i några dagar. Jag brydde mig liksom inte alls att städa eller tvätta när han var här utan min enda tanke var att hitta på saker med min son och bara umgås med han......så allt annat kan vänta.
Nellie har haft ett sånt HEMSKT humör nästan hela helgen. Hon skriker så man får ont i öronen och lyssnar inte på vad man säger.
I lördags så var båda barnen så olydiga att dom helt enkelt blev av med både lördags godiset och tv tittande. Kan man inte uppföra sig som man ska så ska man inte ha några förmåner iheller å tyck vad ni vill men vi har regler i denna lägenheten och vi har konsekvenser för hur man uppför sig!
Jag tror lite att Nellies uppförande dom senaste veckorna kan bero på vad hon blev utsatt för för ett tag sen. Jag klandrar inte henne med det är hennes sätt att hantera det som hände och att inte prata om händelsen. Men vi ska gå till någon som hon kan prata av sig hos så att min söta lilla prinsessa kan komma tillbaka igen.
Nä nog om denna helgen så nu fortsätter vi med måndagen.

Nellie ville inte alls gå upp i morse för hon skulle minsann inte alls gå till skolan och Neyo ville inte stiga upp för att han var sååå trött!
Efter mycket om och men så gick Neyo upp och gjorde sig klar utan problem medans jag fick kämpa med Nellie samtidigt som jag fick kämpa med mitt hemska morgonhumör...... Jag kan säga att det var inte så lätt men det gick till sluta som det skulle och vi kom iväg även om vi vart sena till dagis/skolan.
Kom ju försent till jobb pga Nellies utbrott. Men jag ringde iaf och talade om jag var lite sen.
Väl på jobb så var det bara till att fortsätta packa det som jag inte hann avsluta och skicka i fredags.
Ordern blev till sluta klar så att jag kunde fortsätta med dom andra som skulle plockas och skickas iväg.
Måndagarna går alltid så jäkla fort på jobb. Det känns som om man jobbar 2tim sen frukost sen jobba 2tim sen lunch sen jobba 2tim sen rast å sen hem.......men riktigt så är det ju inte utan jag jobbar ju 8-1/2 Tim varje dag. Men i vilket fall som helst så springer alltid måndagen iväg och sen är det kväll igen.
Denna veckan så ska jag börja köra lite truck på jobb vilket ska bli spännande. Af har ju inte hört av sig ang mitt truckkort eller vad som händer? Sen så kan jag tycka att det känns för jävligt att dom förlängde praktiken till den 23/9 då jag ska börja jobba som säsongsarbetare med lön. Dom kunde lika bra ha anställt mig direkt istället för att jag ska tjäna skit i 2 veckor till! Ibland som känns det lite jobbigt när dom på jobb säger att du blir ju fan utnyttjad.....ja visst det blir jag kanske men det känns bättre att ha ett jobb att gå till varje dag istället för att bara sitta hemma hela dagarna och göra ingenting alls.
Nä tack det livet har jag verkligen levt färdigt. Jag kan inte förstå att jag inte har skaffat en praktik eller ett jobb tidigare??????
Jag vill ha ett fast arbete så jag kan börja betala av allt som inte ska finnas kvar.....plus att man kan föra så mycket mer som att börja spara pengar till körkortet som jag bara ska ta inom det närmsta året.
Nä nu ska jag avluta detta inlägget för barnen vill ha saft så ha en trevlig måndagskväll på er tills vi hörs igen.
??/ BeNeNe

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Diana Strandberg - 18 maj 2014 20:44

https://m.youtube.com/watch?v=QrbDJD4CdHU

Av Diana Strandberg - 18 maj 2014 20:40


Denna söndagen är segare än segast.......sov länge idag vilket inte alls e så jävla bra för då e jag bara så trött resten av dagen?. Men jag har iaf varit ute med hundarna i regnet ?idag å man blir nästan lite sugen på att stoppa musiken ?i öronen ...

Av Diana Strandberg - 24 mars 2014 19:19

För 7 år sedan så kom du till världen å förgyllde min lilla värld.                   Min prinsessa kommer du alltid att vara men kanske inte min lilla prinsessa eftersom du växer och börjar bli en stor tjej....men jag älskar dig ändå ända ...

Av Diana Strandberg - 24 mars 2014 17:49

Vill ni ha lösenordet på dom låsta inläggen så är det bara till att fråga om det här eller på mig FB..... ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Klocka

Gästbok

Glöm inte att lämna en fot i gästboken  

Benene


Ovido - Quiz & Flashcards